maandag 9 december 2019

Vandaag een dagje grijs en gezelligheid

Het zal wel aan het tijdstip hebben gelegen en bijna slapend maar ik had mijn wekker iets verkeerd gezet.. Maar ok eerst ff haartjes wassen enzo en niet veel later zit ik in de auto en had om 9 uur afgrsproken in Daytona Beach met Cathy, Brandy en Ashley Zou ongeveer anderhalf uur zijn en zit dus te kijken naar de tijd terwijl ik al opde I4 rij..... damn ben ik er gewoon al om 8 uur wth.. Nou ja in ieder geval geen opstoppingen op de I4 dus rustig doorgereden en even een plaspauze en een ontbijtje. Eenmaal bijna daar nog een plaspauze en even de ogen dicht. Niet veel later kwamen Cathy en Brandy en daar lekker mee staan kleppen en daarna kwam Ashley. We zijn met 2 auto's doorgereden naar st. Augustine omdat we naar Marineland gaan. 40 minuten later staan we voor de deur en even snuffelen in het winkeltje en de entree betalen. We zijn eerst naar de Dolfijnen gelopen.
Zac de dolfijn met de rare snuit is zo geboren zedenken dat i tijdens de geboorte iets vast heeft gezeten maar het deert hem niet en kan prima eten.. Inmiddels is hij al 24.
Na de dolphin talk was er ook een walkingtour. half uurtje informatie over Marineland. The place waar het allemaal begon in 1938 .. Menig film is hier opgenomen en de oudste dolfijn die ze hadden is 61 geworden en heeft toen ze 60 werd zelfds een shirt van de Miami Dolphins gehad. Ze haddenhier ook uitgevonden dat echolocation een belangrijk punt is voor de dolfijnen. Ze hebben inmiddels ook 2 roughtooth dolfijnen. dit zijn rescues en kunnen niet meer terug helaas, de een 1 een wees en de ander had een gebroken kaak.
Ook nog schilpadden gezien. Even een broodje halen bij de Publix en die hebben we daar opgegeten. Daarna heb ik gedag gezegd tegen de dames en tot snel. De auto weer in en weer terug gereden naar Orlando ook hier geen rare dingen en niet veel later kwam ik aan bij Monique en familie want we gingen nog even gezellig eten met de andere dutchies. Ronald, Bianca en Sjon en Romy en Julian. Zij gaan allemaal 9 december weer naar huis dus nog een laatste avondmaal. Uiteindelijk zijn we bij Manny's Chophouse geeindigd met 11 man. gezellig hoor en lekker gegeten. Nog even mee terug en niet veel later even Disney vuurwerk kijken.. was maar een korte... jammer maaaar wel mooi

3 opmerkingen:

  1. Leuke dag met mooie foto’s.
    Eten was gezellig met z’n allen en ook nog geweldige afsluiting met vuurwerk

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke dagen achter de rug, en leuk om Marineland weer te zien. Zie ik niet veel op blogs. Zelf erg van genoten in, ik dacht, 2017. Ook slecht weer toen op die dag, was in juni, had toen bijna alleen maar slecht weer haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, Kim. Wist niet van het bestaan van Marineland af. Goede tip!
    Heerlijke en gezellige dag.

    BeantwoordenVerwijderen