maandag 2 december 2019

De reisdag

Zaterdagochtend is het dan weer zover en mag ik de plas weer over. Vroeg op laatste dingen in de koffer, katten knuffelen en dan brengt mijn lieve paps me naar Schiphol. Koffers inleveren en nog even langs bij de collega's. Dan op tijd weer weg en rustig richting security enzo.. Vorige keer had ik weer wat problemen met hyperventilatie dus die wil ik nu voorkomen en zonder kleerscheuren haal ik een starbucksie en loop dan naar E7 waar mijn ride staat. Met de DL135 de plas over richting Detroit en dan door naar Orlando. Gewoon mijn stoel 41a, volle vlucht maar dan heb ik die ook geprobeerd. Zaten lieve mensen naast me.. Newly weds uit Raleigh die net uit zweden kwamen van een church mission. Eten had ik gekozen uit ham met meloen en gnocchi met kaas en tomaat. was lekker zeker het salted caramel ijsje toe. Hier en daar wat turbulentie en heb wat gedommeld en films gekeken. Met nog 2 uur te gaan was ik er deze keer wel klaar mee maar ok moeten nog ff. Eerder dan geplanned want halverwege de laatstet stoelen werd de drankenservice gestaakt want de daling/landing ging al gebeuren. Door alle formaliteiten daar heen en koffers pakken en weer doorgeven. zelf door de mangel heen en weer door naar de volgende gate Wel ff rondgesnuffeld in Detroit en ff phone opgeladen en niet veel later was het al tijd om aan boord te gaan. Ik had thuis voor deze vlucht al een upgrade gehad. laatste rij van de delta comfort +. Wederom leuke mensen naast me en zoals een ware Orlando vlucht ..screaming kids. Gelukkig niet de hele weg screaming maar nog voor dat we weg waren.. iedereen was nog aan het instappen enorme huilbuien.. Na 2 uur en een kwartier landen we in Orlando alleen helaas dus te vroeg en moeten we wachten op een gate... nou daar gaan de 15 minuten die we vroeger waren geland. Nou ja het is niet anders. Op naar treintje en de koffers. duurde iets langer dan ik gewend ben maar daar was nummer 1 en nummer twee ?? eh ja das mijn koffer maar mis iets. De tsa kofferband en mijn mooie kofferhoes. Lekker dan, in DTW was alles er nog, ja bags gechecked en dat vind ik prima maar doe dan wel alle spullen weer terug of desnoods in mijn koffer. Al een klacht/lost berivht gemaakt bij de TSA. je weet nooit. Nu gelijk door naar de car rental en he ben weer de enigste voorlsnog bij National die een autootje zoekt. even de rij af en er stond gelukkig van alles maar wat ziet mijn ook. Die achterkant ken ik en ja hoor mijn nieuwe favoriet de Buick Envclave stond er.. Mooi wit enmaar 4123 miles op de teller. Wederom open dakkie en nog een glazen stukje.. Zelfde als in september maar dan wit.. Koffers erin en gaan.. Eerste stop zou florida Mall worden maar daar ben ik snel doorgereden.. Wat een gekke huis.. had ik natuurlijk kunnen verwachten met black friday en alles erom heen nog. Dan met gierende banden maar naar Seaworld en jemig ook daar was het druk ook al gingen al heel veel mensen naar huis.. Toch een preffered plekkie bemachtigd en met telefoon en passen op naar de inganng. Geen camera,, geen tas dus door de bagcheck zonder moeite en niemand die verder naar binnen wilde. een streep door richting brug en halverwege de brug werd omgeroepen sorry miracles (orca show) is vol.. NEEEEEE nou lekker stug door lopen en ja hoor kan er nog in en precies voor de slideout tegen de trap aan.. sta ik ook achter me niemand in de weg. Telefoon eruit en filmen. Filmpje is nog iets te lang krijg het nog niet online maar ga pielen. Na de show nog bekende tegen gekomen en mee staan praten. En ook al was er nog een miracle iets later maar nee moet echt naar hotel en inchecken .. Heb nog ff te gaan dus komen er nog wel genoeg.
EEnmaal in het hotel, prima kamer, alle spullen uitgeladen ff douche en shit ben ik mijn lenzen vloeistof vergeten..maar weer de auto in en naar een walgreens. Daar twee verschillende merken mee ..ja je weet nooit of het goed ga qua gevoeligheid ogen.. Maar het gaat prima dus.. Nu echt slapen dan maar.. tuurlijk joh eigenlijk helemaal niet moe maar heb er toch een paar uurtjes uitgehaald.

3 opmerkingen:

  1. Dat is een lekkere reisdag en meteen door naar SW. Wat een drukte hé deze periode. Maar je bent er, veel plezier.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou nou nou wat een drukte. Full pull maar je bent er. Al ff wat black and white....heerlijk. Welkom thuis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De reisdag is vlotjes verlopen en vanaf MCO weggereden met een nice ride, dat doe je goed. En dan nog door naar Seaworld, waar haal je de puf vandaan...

    BeantwoordenVerwijderen